Goede voornemens maar nu ECHT!

By donderdag, december 17, 2015 0 No tags Permalink 0

Goede voornemens.. “Ja, dit jaar ga ik ze echt volhouden hoor” zei jij op 1 januari waar vervolgens 7 januari alweer de eerste verlangens komen en 14 januari een klein foutje gemaakt wordt waarna op 21 januari alles maar dan ook alles van jouw goede voornemens de mist in gaat. Goede voornemens pff.. WEER gefaald dit jaar! Maar waarom gaat het nou keer op keer weer mis? Ik denk dat ik het antwoord weet! Nee ik denk het niet.. Ik weet het wel zeker! Lees snel verder..

“Ik ben gewoon zwak”. Dat is het eerste wat je over jezelf denkt. NEE! Je bent niet zwak! Je doelen liggen te hoog! Want wat wil je nu? Waarschijnlijk ben je de hele maand december losgeslagen. Pepernoten, gevulde speculaas, speculaas, chocoladeletters, marsepein, kerstdiner 1, kerstdiner 2, kerstdiner 24, borrel hier, borrel daar, appelflappen en niet te vergeten oliebollen..

Op 1 januari stop je in 1 keer met het ongezonde leven. Je gaat gezond eten, drinken en sporten. Je noemt het zelfs LIJNEN! Hey, de enige lijn die ik ken is de waslijn hoor! Lijnen pffffff.. Super goed van je dat je gezonde voornemens hebt! Mijn complimenten! MAAR denk even na.. Waarschijnlijk ga je van 100 naar 0.. De omkeer is zo groot.. Je eet minder.. Je sport ineens veel meer.. Maar ga jij dit volhouden? Je weet het antwoord diep van binnen zelf al.. NEE! Maar waarom nou niet?

Oke, Ik ga het verklappen.. Heel makkelijk.. Je stappen zijn TE groot! Je gaat meer energie verbruiken omdat je meer gaat sporten, TOP! Je gaat ook minder eten.. Je valt af.. TOP! Je lichaam reageert goed de eerste week, misschien 2 weken maar daarna.. daarna.. Je krijgt zin in snoep, koek, chips, chocola, taart en koekies hmmmmmmm. Je krijgt het niet meer uit je hoofd, je wilt het te graag. Oke, eentje dan. Je voelt je kut. Shit je bent zwak je houdt je nu al niet meer aan je goede voornemens. Oke, morgen begin ik weer. Na een paar dagen krijg je weer trek.. Je weerstaat het.. Je verlangens stapelen op en op en op. OMG nu moet je die hele zak chips opeten. OH wat lekker! Je graait en graait.. Oeps.. Dat wat het laatste chipje. Ben je blij nu? Nee dat ben je niet. Sterker nog.. Je geeft je goede voornemens op. Het is niks voor jou, je houdt het toch nooit vol.

OKE WE ZIJN ER KLAAR MEE! Jij gaat het dit jaar volhouden! En hoe?
We gaan stappen maken! En ik ga je helpen met de volgende tips. Je gaat geen omzwaai van 100 naar 0 maken! De eerste week blijf jij van de snoep af en begin je met water drinken. Vind je het moeilijk om voldoende water te drinken? En met voldoende bedoel ik minimaal 2 liter per dag en als je sport zelfs 3! Dan begin je met een routine waarbij je bij het opstaan een glas lauwwarm water drinkt. Bij elke maaltijd neem je een glas water. Mooi begin zo voor week 1. Dit is niet moeilijk.. Jij houdt dit vol! Lekker beziggggg!
In week 2 en 3 ga jij ervoor zorgen dat je 6 eetmomenten per dag hebt. (Wist je dat je na 3 weken een gewoonte hebt aangemaakt?)
Ontbijt, tussendoortje, lunch, tussendoortje, diner en een snack voor het slapen gaan. Geen honger? Al neem je maar 1 hapje.. Die spijsvertering moet op gang!
Hele erge honger? Dan maak je je porties iets groter als je maar zorgt dat je 6 eetmomenten per dag hebt. Maar besef eerst even of het echt honger is of gewoon verveling? En je raad het misschien al.. Bij elk eetmoment neem je een glas water.

Maar Ash, als ik mijn porties iets groter maak dan krijg ik misschien te veel energie naar binnen? Ja dat kan misschien wel kloppen maar wil je dan weer van 100 naar 0 en zin krijgen in hele erge lekkere dingen ’s avonds op de bank? Nee dat wil je niet dus even geduld.
Ondertussen ben jij alweer 3 weken aan het sporten en gaat je energieverbranding omhoog. Je begint aan je eet en drinkpatroon te wennen. TOP! Maar je lichaam kan niet meer naar de sportschool, zoveel spierpijn! Jaaaaaaa hallooooo! Je gaat toch niet ineens 5 dagen in de week naar de sportschool he? Ja, ook dat gaat in stapjes. Begin met 2 a 3 keer in de week. Na ongeveer 4 weken kan je hier verandering in brengen maar pas alsnog op dat je niet te veel doet. Herstel is namelijk zo belangrijk. En anders gaan we weer naar het van 100 naar 0 verhaal en dat willen we niet! Haastige spoed komt zelden goed!

Maar AAAHHH Aaaaash! Nu heb ik al bijna 4 weken niet gesnoept! WAUW wat goed! En nu ga je jezelf belonen! Je mag wat lekkers uitkiezen en gaat genieten van elk HEEEEERLIJK hapje! Je hebt het zo lang niet gehad en de volgende dag pik je je gezonde leefstijl waar je zo goed mee bezig was gewoon weer op! Dat kan jij! Je gaat dus nadenken bij elk hapje en je geniet intens! Wow! Dit is lekker! Zoveel lekkerder dan die ene zak chips die ik hersenloos zat weg te kanen en er eigenlijk helemaal niet van genoot.

Maar uhm, betekend dit dat ik maar 1 keer in de maand mag snoepen? Welnee joh gekkie! Je kan zelf elke week 1 dag uitkiezen wanneer jij lekker gaat snoepen. Maar die gewoonte moest even geprogrammeerd worden! Weet je nog? 3 weken en dan heb je een gewoonte aangeleerd. En weet je wat ook leuk is om te weten. Je smaakpapillen veranderen elke 10 dagen. Lust je bijvoorbeeld geen broccoli? Bijt maar even door want over 10 dagen is het je lievelingsvoedsel! Haha nee overdrijven is ook een vak maar echt probeer het maar eens! Wat is 10 dagen nou in een mensen leven?

Maar wat moet je nou precies eten op die 6 eetmomenten per dag? Dat is afhankelijk van je geslacht, gewicht, lengte, bezigheden etc. Wil je dit exact weten schakel dan hulp in van een professional op dit gebied. En dat trainen dan Ash? Ik weet niet precies wat ik moet doen en hoevaak etc. Hierbij kan ik je uitstekend helpen. Naar aanleiding van jouw doelen maak ik een trainingsschema speciaal voor jou op maat.

Jij gaat dit jaar knallen! 2016 wordt jouw jaar! En nu ECHT! Wil jij mijn hulp op het gebied van training? Mail dan naar ashleygeerestein@live.nl

Ik wens iedereen een spetterend uiteinde en een heel fijn en gelukkig 2016 met super veel liefde en een top gezondheid!

Liefs,
Ashley

No Comments Yet.

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *